معرفی کتاب کوچینگ: 11 کتاب برگزیده بیزینس کوچینگ

معرفی کتاب کوچینگ

معرفی بهترین کتاب های کوچینگ را جهت آشنایی با مفهوم کلی هر یک از این کتب برای شما آماده کرده‌ایم. در مقدمه هر یک، بطور خلاصه به مهمترین نکات مطرح شده در آن کتاب اشاره کرده ایم. معرفی 11 کتاب کوچینگ را در ادامه بخوانید:

 

معرفی 11 کتاب کوچینگ

در اینجا لیستی از 11 کتاب کوچینگ را آماده کرده و خلاصه‌ای از دورنمایه آنها را برایتان شرح داده‌ایم. می‌توانید با مطالعه خلاصه ارائه شده، کتابی را که برای شما مناسب‌تر است انتخاب کنید و زودتر از سایر کتب، به سراغ آن بروید. البته لازم به ذکر است که این کتب صرفا کتاب های بیزینس کوچینگ نیستند و در انواع دیگر کوچینگ نیز قابل استفاده هستند.

 

 

1. عادت کوچینگی اثر مایکل بونگی استانیر

مایکل بانگی استانیر نویسنده کتاب عادت کوچینگی یا عادت مربیگری، کوچینگ را در هفت پرسش اساسی آن خلاصه کرده است. اما تسلط بر همین هفت سوال عمیق و اصولی کوچینگ، شما را تبدیل به یک کوچ قدرتمند برای خود و کارکنان‌تان خواهد کرد. این هفت سوال تحول آفرین، سبک مدیریت و رهبری شما را تغییر خواهد داد و ایده‌هایی جذاب و مفید در این مسیر به شما ارائه خواهد کرد.

در این کتاب به مدیران پرمشغله توجه ویژه شده است و با هیچ نکته اضافی و گزافه گویی روبرو نخواهید شد. تنها چیزی که مطالعه خواهید کرد، راهکارها و ابزارهایی است که با استفاده از آنها خواهید توانست به سرعت، نقش یک کوچ را برای خود و پرسنل‌تان به انجام برسانید.

  • انتشارات: نشر نوین
  • نویسنده: مایکل بونگی استانیر
  • ترجمه: سیده سمانه سیدی

کتاب عادت کوچینگی یا عادت مربیگری

2. کوچ تریلیون دلاری اثر اریک اشمیت

کتاب کوچ تریلیون دلاری نوشته اریک اشمیت از جمله کتب پرفروش نیوروک تایمز و سایت آمازون محسوب می‌گردد. این کتاب، اثر بعدی نویسندگان کتاب پرطرفدار “گوگل چگونه کار می‌کند” است.

در این کتاب، تجربیات و دانش بیل کمپل با مخاطب به اشتراک گذاشته شده است. وی سالهای سال، در موقعیت‌هایی مختلف، به انتقال دانش خود به کسب و کارهایی بزرگ همچون گوگل و اپل و مدیرانی همچون استیو جابز و لری پیج پرداخت و باعث رشد نگرش مدیران و سازمان‌های تحت مدیریت آنها شد. وی منتورینگ بسیاری از کارآفرینان کوچک و بزرگ امریکا را نیز در طول این سالها به انجام رسانید.

این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه‌های با حدود هشتاد نفر از افرادی است که با کمپبل، رابطه کاری و یا آشنایی نزدیکی داشته‌اند. در مجموع این مصاحبه‌ها خواهید توانست به اصول کاری وی پی برده و این اصول را در عمل، از زبان افراد بهره مند شده از آنها بخوانید.

مطالعه این کتاب به همه افرادی که در زمینه مدیریت یک کسب و کار، فعالیت می‌کنند توصیه می‌شود و باعث درک عمیقی از رهبری صحیح یک کسب و کار می‌گردد.

  • انتشارات: نشر نوین
  • نویسنده:اریک اشمیت
  • مترجم: هادی بهمنی

کتاب مربی تریلیون دلاری یا کوچ تریلیون دلاری

3. معرفی کتاب های آموزش کوچینگ: مدیر در نقش کوچ اثر جنی راجرز

برای تحول بیزینس‌تان، نیاز به این دارید که ابتدا خودتان متحول شوید. در این مسیر لازم است تا چیزهایی نو بیاموزید و به شیوه‌ای متفاوت و عمیق‌تر عمل کنید. کتاب مدیر در نقش کوچ، در این مسیر همراه شما است تا به کارهایتان عمق بخشیده و شما را به مدیری با توانایی‌هایی بالاتر و جدید تبدیل کند.تا در کار و زندگی از این توانایی‌ها بهره‌مند شوید. این کتاب، علاوه بر ارائه اصول پایه کوچینگ، تجربیات جنی راجرز (کوچ با سابقه) را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند برای هر مدیر و بیزینسی مفید واقع گردد.

  • انتشارات: زرنوشت و سخنوران
  • نویسنده: جنی راجرز
  • مترجم: افشین محمد
  • این کتاب، با عنوان مدیر در نقش رهیار نیز در ایران به چاپ رسیده است.

کتاب مدیر در نقش کوچ یا مدیر در نقش رهیار

4. مربیگری برای عملکرد بهتر اثر سر جان ویتمور

برای آن که بتوانید به یک سازمان پیشرو تبدیل شوید لازم است که ابتدا ذهنیت پرسنل خود را آماده کنید تا به بالاترین بازدهی خود برسند. کتاب مربیگری برای عملکرد بهتر، بر اساس روش معروف GROW (برگرفته از چهار کلمه: اهداف، واقعیت، گزینه‌ها و اراده) این کار را برای شما انجام می‌دهد. هم‌چنین کاربرد کوچینگ در حل بحران‌ها و رهبری با استفاده از هوش هیجانی نیز در بخش‌هایی از این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب مربیگری برای عملکرد بهتر، بهترین اثر سر جان ویتمور است که بالغ بر نیم میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به چاپ و فروش رسیده است. کتاب فوق در تحول بسیاری از بیزینس‌ها مفید بوده است؛ تا جایی که برخی به آن، لقب کتاب مقدس صنعت را داده‌اند.

  • انتشارات: ابوعطا
  • نویسنده: سر جان ویتمور
  • مترجم: سید پیمان رحیمی نژاد – توحید علیپور (با مقدمه دکتر حسین شکرکن)

کتاب مربیگری برای عملکرد بهتر

5. راهنمایی برای باقی ماندن در عرصه کوچینگ اثر کیم مورگان

اگر در زمینه کوچینگ فعالیت می‌کنید قطعا با چالش‌های مختلفی در برخورد با مراجعین خود روبرو هستید. ممکن است جلسات شما به نتیجه نرسد و ندانید ایراد کار از کجاست؛ و یا از نحوه تعامل خود با مراجعین راضی نباشید و باعث آسیب به زندگی شخصی و کاری شما شده است.

از موارد دیگر بررسی شده در این کتاب، چالش‌های مرتبط با قرارداد کوچینگ، ایجاد مرز مناسب بین کوچ و کوچی، ایجاد مرز مناسب بین کار و زندگی شخصی و … است.

این کتاب، راهنمایی برای همه فعالین حوزه کوچینگ (به‌خصوص کوچ‌های تازه کار) و مدیران منابع انسانی محسوب می‌شود.

  • نویسنده: سر جان ویتمور
  • مترجم: ترجمه ای برای این کتاب یافت نشد.

کتاب راهنمایی برای باقی ماندن در عرصه کوچینگ

6. کوچینگ؛ مربیگری درخشان ، اثر جولی استار

در ادامه معرفی کتاب کوچینگ، به کتابی از جولی استار می‌رسیم. یکی از اهداف این کتاب این است که هر مدیر و رهبر را به یک کوچ تبدیل کند و با استفاده از مهارت کوچینگ، بالاترین بازدهی را از مجموعه تحت مدیریت خود به دست آورد. در این کتاب با استفاده از مثال‌هایی کاملا واقعی خواهید آموخت چگونه در اتفاقات روزمره بیزینس خود، از اصول کوچینگ بهره مند شوید و مسائل را حل کنید.

چهار فصل این کتاب به این موارد اختصاص دارد:

  • بخش 1: آگاهی
  • بخش 2: توانایی
  • بخش 3: کاربرد
  • بخش 4: اقدام

جولی استار، سخنران انگیزشی، کوچ و مشاور کسب و کارهایی در سراسر جهان است و بالغ بر دو دهه در این زمینه فعالیت کرده است.

  • انتشارات: هورمزد
  • نویسنده: جولی استار
  • مترجم: علیرضا سهرابی

معرفی کتاب کوچینگ، مربیگری درخشان جولی استار

7. کوچینگ و تحول در زندگی اثر دکتر روبرت بارنر، دکتر کن ایدیوس

این کتاب در ارتباط با نحوه مدیریت بهتر در زندگی به مخاطب خود کمک می‌کند. کشف مهارت‌ها، استفاده از آن‌ها و بهبود زندگی و کسب و کار با استفاده از روش‌هایی نوین است. این کتاب یک مسیر ادامه دار برای مدیران و مدیران اجرایی ترسیم می‌کند که در آن، همیشه یادگیری و پیشرفت را ادامه خواهند داد و ایده‌های تئوری و عملی کتاب، در تمام این مسیر، همراه مدیران خواهد بود.

  • انتشارات: نشر تات
  • نویسنده: دکتر روبرت بارنر، دکتر کن ایدیوس
  • مترجم: بهرام برزگر و سارا افشاری

معرفی کتاب کوچینگ و تحول در زندگی

8. هوش هیجانی و مربیگری اثر باب وال

هوش هیجانی، المانی مهم و اساسی در مدیریت موثر است. هوش هیجانی مفهومی متفاوت از هوش است که البته در مدیریت، جایگاهی بسیار فراتر را دارد. این کتاب به ارتباط میان هوش هیجانی و کوچینگ می‌پردازد و راهکارهای کوچینگ را برای استفاده بهتر از هوش هیجانی معرفی می‌کند.

سبک نگارش این کتاب به گونه‌ای است که در آن از داستان‌های شخصی واقعی از کسب و کار استفاده شده است تا درک مفهوم را برای خواننده ساده‌تر کند. کتاب فوق، برای همه افرادی که درگیر کار مدیریت هستند مفید خواهد بود.

  • انتشارات: نشر رسا
  • نویسنده: باب وال
  • مترجم: علی‌رضا درخشان و علی‌محمد گودرزی

9. مربی کارآمد : 24 درس برای افزایش بهره‌وری در کارکنان اثر مارشال کوک

زمانی مدیر موفقی خواهید بود که کارکنان خود را به بالاترین بهره‌وری برسانید. این کتاب، 24 نکته کاربردی برای ایجاد و افزایش انگیزه در کارکنان را مطرح می‌کند و توضیح می‌دهد.

بعنوان مثال: پذیرفتن اشتباهات شخصی توسط مدیر، انتقاد نکردن از کارکنان در جمع، و توجه به تفاوت‌های کارکنان، از جمله راهکارهای ارائه شده در این کتاب است. هر یک از این راهکارهای ارائه شده، در عین سادگی، می‌تواند اثری قابل توجه در کارکرد پرسنل شما ایجاد کند؛ مهم این‌جاست که به مرحله عمل برسد.

  • انتشارات: نشر مثلث
  • نویسنده: مارشال کوک
  • مترجم: فرشید قهرمانی

معرفی کتاب مربی کارآمد فرشید قهرمانی

10. مربیگری به سبک بازی درونی اثر دبلیو تیموتی گالوی

این کتاب یکی از معروف‌ترین کتب با موضوع کوچینگ در جهان است.

در مسیر موفقیت، موانعی وجود دارد که همه افراد با آنها درگیر هستند.  تیموتی گالوی در این کتاب به شرح این موانع می‌پردازد و راهکارهای عبور از آنها را شرح می‌دهد. ترس از شکست، ترس از تغییر، اهمال کاری و شک از جمله این موانع هستند. پس از عبور از این موانع، خواهید توانست به فردی تحول آفرین در مجموعه خود تبدیل شوید.

در بخش‌های دیگری از این کتاب، اهمیت وجود کوچ در هر کسب و کار، طریقه انتخاب کوچ مناسب و حتی مراحل تبدیل شدن به یک کوچ را برای مخاطب خود توضیح می‌دهد.

نام کتاب به دلیل استفاده از روشی به نام بازی درونی انتخاب شده است که فصل اول آن، به طور کامل به توضیح این مفهوم پرداخته است.

  • انتشارات: رسا
  • نویسنده: دبلیو تیموتی گالوی
  • مترجم: منوچهر سلطانی

مربیگری به سبک بازی درونی اثر دبلیو تیموتی گالوی

11. جعبه ابزار کوچینگ مسیر شغلی اثر کاترین تالبوت

این کتاب، همانند یک راهنمای کاربردی و جامع برای کوچ‌ها است.

ده دوراهی اساسی پیش روی هر فردی وجود دارد که کاترین تالبوت آنها را شرح داده و پس از آن، به ارائه پیشنهاداتی برای رسیدن به راه حل مناسب در این دوراهی‌ها می‌پردازد. و اگر در مسیر انتخاب شغل و یا تغییر شغل هستید این کتاب قطعا برای شما مفید خواهد بود چرا که همه چیز مرتبط به آن را بررسی کرده است و با جزییات کامل، موارد تاثیرگذار در مسیر شغلی را شرح داده است.

این کتاب علاوه بر  افراد در آستانه انتخاب شغل، برای افرادی که تمایل دارند بعنوان کوچ شغلی فعالیت کنند ضروری است.

  • انتشارات: الماس دانش
  • نویسنده: کاترین تالبوت
  • مترجم: محبوبه مظاهری

معرفی کتاب مهارت های ضروری برای کوچینگ مسیر شغلی

جمع بندی

در این مقاله، به معرفی بهترین کتاب های بیزینس کوچینگ پرداختیم و به طور خلاصه توضیح دادیم که از هر یک از این کتب، چه مفاهیمی را می‌توانید دریافت کنید. اگر قصد دارید در زمینه کوچینگ و انواع شاخه‌های آن فعالیت کنید و یا این‌که صاحب کسب و کار هستید و یا حتی در فکر راه‌اندازی یک کسب و کار هستید، مطالعه این کتاب ها می‌تواند برای شما مفید باشد و دیدگاهی تازه به شما ارائه دهد. اگر پیش از خواندن این کتب، دوست دارید به طور خلاصه بدانید که کوچینگ یعنی چه، این مقاله را بخوانید: کوچینگ چیست

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

ارسال در واتساپ
ارسال در تلگرام
ارسال در لینکدین
انتشار در فیسبوک
ارسال با ایمیل
پرینت مطلب
به این مطلب امتیاز بدهید:
0/5

این مطالب نیز برای شما مفید است:

دیدگاهتان را بنویسید

ضمن تبریک به شما به دلیل اهمیت به رشد و پیشرفت خود، همکاران مجموعه بیوتی کوچینگ طی تماسی در 24 ساعت آینده با شما، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.